czwartek, 27 grudnia 2012

Hipstersi

                      Święta...Święta i po ...  :)


Kiedyś moja siostra spytała się mnie czy wiem kim "Hipstersi"... Zaciekawiona kim są postanowiłam podpytać ją  by mi wyjaśniła ...D. odpowiedziała ...poszukaj i poczytaj sobie :D


                Hipstersi, czyli nowa subkultura 


Dla prawdziwego hipstera modne jest to, o czym jeszcze nikt nie wie, że jest modne. Z tym że prawdziwy hipster nigdy nie powie o sobie, że jest hipsterem. To byłoby bardzo niemodne.Wielkie koncerny natychmiast przechwytują trendy. Zatrudniają cool hunterów, czyli łowców tego, co jest cool, którzy myszkują w środowiskach młodzieży.

 Hipsterzy to jedna z najbardziej ulotnych i nieokreślonych subkultur. Nie wiadomo nawet, czy jest subkulturą, czy może postsubkulturą lub subkulturą w cudzysłowie.

                             

                             A co noszą?

 

Mają  trudny styl. Sprawiają  wrażenie, że człowiekowi zupełnie na modzie nie zależy. Dla niewtajemniczonych hipster może sprawiać wrażenie, jakby przed chwilą wstał z łóżka (fryzura) i ubierał się po ciemku :D  Metki wykluczone. Kto ma wiedzieć, że to z Berlina, ten wie. Założyć można niemal wszystko. Liczy się kombinacja stylów, np. sportowego z retro albo kiczu z elegancją, dobrze widziane są cytaty z różnych modowych epok. Ale z tym trzeba uważać, bo nie każdą epokę warto aktualnie cytować.
Choć stylizacje hipstersów mogą wydawać się nieco przypadkowe, zwykle są dość przemyślane. Hipsters ceni ubrania vintage, znalezione w second-handach, oryginalne i niepowtarzalne. Jeszcze kilka lat temu dominowały ubrania w stylu lat 80., teraz dużą popularnością cieszy się następna dekada, czyli lata 90. zeszłego wieku.

To tak w skrócie,bo na ten temat jest dużo informacji-wieszjak.pl i polityka.pl 
Ostatnio na allegro zakupiłam fajne materiały,dzianinę na sweter lub tunikę ze srebrną nitką i bawełne ze streczem szarą na hmm myślę o sukience ze wstawkami coś wymyślę .. ;)
Wolne mam w sobotę,więc może uda mi się uszyć sweterek...

                      



Mam nadzieję,do zobaczenia w szyciowym poście :)

poniedziałek, 24 grudnia 2012

*******************************

               

                
                       Mnóstwo ciepła i radości.
                   Niechże w Waszym domku zagości.
               Na wigilijnym stole jedzenia wszelakiego.
                         I picia wybornego.
                        Dużo prezentów.
                 Niech pieniądz Wam szeleści.
             A miłość niech Was w życiu pieści.
                      
                     Wesołych Świąt Kochani :)




czwartek, 20 grudnia 2012

Spódniczka- Fotka

                                   Cześć kochani :)


W poprzednim poście szyłam  spódniczkę z eco-skóry, dziś wrzucam fotkę jak spódniczka się prezentuje.





Moja kochana siostra zrobiła dla mnie śliczny kołnierzyk -super bo założę do sweterka i spódnicy na sylwestra :)






U mnie przygotowania świąteczne ruszyły na pełnych obrotach.U Was pewnie też ?  :)
Jeśli któraś byłaby zainteresowana kołnierzykiem to napiszcie - nie nie ja swojego nie sprzedaję, ale może siostra zrobi jak któraś by z Was chciała.


                          
                                                   Do zobaczenia :)


                                   
.

piątek, 14 grudnia 2012

Spódniczka

                             Cześć Kochani 

Dziś odskocznia od postów świątecznych u mnie :)
Ostatnio miałam wielką ochotę by uszyć sobie spódniczkę z czarnej eko-skóry dziś w wolnym dniu od pracy zabrałam się za szycie..
Po bokach dałam czarną dzianinową wstawkę ze starych leginsów ;)

Przyszła do mnie siostrzenica,popstrykała mi takie fotki,że tragedia :D,więc dziś fotek ze mną nie będzie.Muszę dorwać lepszego/ą ,fotografa/



 
 
          Z boku zapinana na zamek kryty



Teraz myślę nad górą do niej bo chyba założę spódnicę na sylwestra ;)

A tu spodnie które szyje właściwie po nocach,jak spódniczkę szyło mi się dziś szybko tak spodnie szyje mi się strasznie powoli..został mi pasek i podwinąć.

 


                        Do zobaczenia :)

środa, 12 grudnia 2012

Jak Zrobić Elfie Buciki...

                                      :)

Jakiś czas temu szyłam elfie  świąteczne buciki nie robiłam żadnego tutorialu.Buciki  są łatwe do zrobienia, więc dziś mały kursik.

     







Potrzebne:

-filc
-ozdobna nitka, mulina lub rzemyk jak kto woli
-cekiny lub koraliki ewentualnie brokat do posypania bucików gotowych
- wata jako czubki bucików są też w pasmanterii gotowe filcowe kuleczki, ale watka też fajnie  się sprawdza 
-nożyczki
-forma poniżej 


                




Zaczynamy od czubka bucika *noska*zszywamy dowolną metodą - ja na okrętkę 




Następnie spinamy  spód-podeszwę bucika do boku  najlepiej szpilkami małymi dookoła i znów zszywamy.



Na koniec spinamy szpilkami języczek i zszywamy



Zdobimy według swego pomysłu a z waty formujemy małą kulkę i przyszywamy do bucika.

I znów od początku by uszyć drugiego:D



Jak ktoś chętny życzę miłej zabawy i koniecznie pochwalcie się elfimi :)

                                 

                                    Do następnego...


 

poniedziałek, 10 grudnia 2012

Mix

                              Cześć


Jakiś czas temu brałam udział w konkursie "pomysłowe aplikacje" zajęłam drugą pozycję i dostałam taką  nagrodę...



Jak dla mnie szyjącej nagroda bardzo fajna i przydatna.
I wpadłam na pomysł by z tego kawałka lnu zrobić sobie swoją świąteczną serwetkę na stół, a z kawałka resztki zrobiłam zawieszki - serduszka. 

                    



           


  Elfie buciki będą ozdobą



A tu parę zawieszek z filcu na choinkę pewnie jeszcze coś zrobię.




  

I stwierdzam kochani, że Grudzień pędzi bardzo szybko chyba, że tylko mi ??  

                                
                                       Do następnego :) 




 

wtorek, 4 grudnia 2012

Elfie Buciki

                                Cześć 

Skończyłam właśnie elfie filcowe małe urocze buciki. Jako oryginalny prezent a może na choinkę lub ozdobę stołu ?  W środku włożyłam malutkie cukiereczki...

  Jak zwykle mój aparat nie ukazał rzeczywistych wyraźnych kolorów zdjęć-ubolewam :( Bo w rzeczywistości buciki wyszły ślicznie...








Ja buciki daję w prezencie już je spakowałam :D I robię następne :)


A tu buciki wersja druga, prawie te same ale trochę górą inaczej wykończone.
 Chcecie tutorial na buciki? 







                               :)

sobota, 1 grudnia 2012

Szydełkowy Naszyjnik

                               Cześć Kochane :)

Moja kochana siostra tak się rozpędziła z szydełkowymi robótkami,ze zrobiła jak dla mnie super oryginalny naszyjnik! Wrzucam fotki,bo powiedziała,że naszyjnik może sprzedać jeśli ktoś byłby zainteresowany -25zł. 





 Jak dobrze,że mam ją blisko...szydełko i druty to jej specjalność zdecydowanie ;)
 



                                                        Buziaki ...

czwartek, 29 listopada 2012

Szydełkowe Aniołki

                                  Cześć kochani :)

 

Listopad tak szybko upływa, że jutro już ostatni i..Grudzień..Mikołaj...Święta...A, żeby poczuć choć tę magię Świąt zaopatruję się robótkami świątecznymi.
Siostra D.zrobiła na szydełku piękne aniołki dała mi w prezencie dwa :) Bardzo ucieszyłam się, bo ja na szydełku robić nie potrafię.




  

Duży aniołek ma nawet kolczyki i gorset :D 



 Razem z siostrą piekłyśmy pierniczki na choinkę, bo i dla mnie i dla D.choinka świąteczna powinna być kolorowa, radosna! .. W jednym kolorze bombek, światełek, łańcuchów to jak dla mnie strasznie smutna choinka  ;)

Nie miałyśmy żadnych przyrządów do ozdabiania jakoś musiałyśmy poradzić sobie ręcznie co nie było łatwe, są to pierniczki na choinkę no chyba, że ktoś z domowników lub gości lubi brokat haha  






Planujemy w wolnym dniu od pracy znów piec ciacha, bo dla mnie i dla siostry, a czas bardzo fajnie nam upływał... 


                                  Do następnego :) 

 



poniedziałek, 26 listopada 2012

Magiczny Filcowy Bucik

                                Cześć kochani :)

U mnie dalszy ciąg filcowych robótek, muszę ten filc wykończyć, więc u mnie parę postów będzie świątecznych ;)
Dziś magiczny bucik na prezenty.


Jak widać gazetka z media przydatna była bo zrobiłam sobie formę :D 



          Magiczny bucik gotowy 




Narysowałam tez formy by wyciąć inne ozdoby z filcu, ale póki co zrobiłam reniferka ;)





                                 Do   zobaczenia ... :)

sobota, 24 listopada 2012

Breloki

                                 Buziaki ;)

Filcowych robótek ciąg dalszy,bo filcu trochę jest i pewnie coś jeszcze pojawi się filcowego ;)
Dziś breloki,jeden siostry drugi mój.

Z filcu,futerka co zostało z torebki co kiedyś szyłam  D.ślicznie ozdobiła na szydełku




I zrobiła śliczny dla mnie,czekał na mnie aż wróciłam z pracy- miałam taką miłą niespodziankę :) kochana siostrzyczka :*:*


Nie będę miała problemu z szukaniem kluczy w torebce:D



Za niedługo mikołaj,więc może i ktoś z Was skusiłby się i miał chęć spędzić kreatywnie czas,aby samemu zrobić  filcowe breloki,bombki,broszki,etui.. i podarować bliskim :)


Zakpiłam fajny dżins szary-oczywiście aparat nie oddał rzeczywistego koloru;) mam zamiar w najbliższym czasie wolnym uszyć sobie spodnie,bo w sklepie nie mogę dostać szarych rurek z dżinsu i to nie wytartych czy z dziurami,chcę szare rurki klasyczne ale fajnie skrojone..zobaczymy co mi to wyjdzie  ;)

 
                      :)

czwartek, 22 listopada 2012

Mix Robótkowy Z Anitą

                              Cześć :)

Dzisiejszy post jest miksem robótek z siostrzenicą A.
Dla niej zrobiony banalnie prosty szalik z dzianiny.


 





Zrobiłyśmy filcowe bombki na choinkę-pomysł zaczerpnięty z gazety burdy ;)



Potrzebne 6 listków, wata do wypełnienia, nitka ozdobna lub mulina, rzemyk, koraliki lub cekiny, zależy jak chcemy by wyglądała bombka.My z Anitką chciałyśmy czerwono-srebrne bombki.




Dla siostry z pierwszą literką imienia :)


Drugą z gwiazdką zrobiła Anitka. A broszkę ja  zrobiłam jej z reszty filcu.





                    
                       Pozdrawiam Was cieplutko:)

wtorek, 20 listopada 2012

Czarny Wełniany Sweterek

                            

         Witam Was cieplutko 

Sweterek skończony, a mój aparat jak zwykle nie  oddaje rzeczywistych kolorów...







 Z przodu krótszy a tył 4cm dłuższy, muszę wybrać się gdzieś na spacer i porobić lepsze fotki, sweter jest bardzo ciepły - 50% bawełny 50% wełny:)










                              Do następnego posta :)